ماشین آلات صنعتی | دستگاه بسته بندی | قند خرد کن

ماشین آلات صنعتی | دستگاه بسته بندی | قند خرد کن

شرکت ماشین سازی اریان زاگرس سازنده دستگاه بسته بندی مواد غذائی و داروئی وشیمیائی، راه اندازی خط تولید قند، میوه خشک، خط تولید چیپس، ماشین آلات صنعتی و...
ماشین آلات صنعتی | دستگاه بسته بندی | قند خرد کن

ماشین آلات صنعتی | دستگاه بسته بندی | قند خرد کن

شرکت ماشین سازی اریان زاگرس سازنده دستگاه بسته بندی مواد غذائی و داروئی وشیمیائی، راه اندازی خط تولید قند، میوه خشک، خط تولید چیپس، ماشین آلات صنعتی و...

نحوه پوست گیری جو و گندم | بهترین روش جدا سازی سبوس گندم و جو

پوست گرفتن گندم و جو یکی از مهم ترین کارهاییست که در حوزه غلات و یا تولید آرد و نان انجام داد!

جدا سازی سبوس گندم و جو نیاز به دانستن و تجهیزات و ماشین آلاتی مانند دستگاه پوست گیر جو  دارد که در ادامه به شما خواهم گفت:

چگونه سبوس را از گندم جدا می کنیم؟ | آموزش پوست کندن جو

روش جداسازی ذرات از مخلوط بر اساس اختلاف اندازه ذرات به عنوان الک شناخته می شود. از صفحات غربال برای جداسازی ذرات درشت از ذرات ریزتر استفاده می کند. آرد گندم را با روش الک از سبوس گندم جدا می کنند.

چگونه می توان تفاوت بین جو و گندم را تشخیص داد؟

جداسازی سبوس گندم و جو:

جو «ریش» بلندتری نسبت به گندم دارد. ریش به ماده‌ای اطلاق می‌شود که از قسمت بالایی گیاه بیرون می‌آید. خوشه های جو نیز خم می شوند، در حالی که خوشه های گندم صاف تر هستند. از نظر رنگ، گندم زمانی که آماده برداشت است قهوه ای طلایی می شود.

سبوس چگونه جدا می شود؟
جداسازی سبوس گندم و جو:
آسیاب خود را روی آسیاب درشت قرار دهید و یک صافی مشبک ظریف را در یک کاسه زیر دریچه خروجی آسیاب خود قرار دهید. دانه را از آسیاب خود بگذرانید. صافی را به آرامی روی مچ دست خود بکوبید در حالی که آن را روی کاسه نگه داشته اید تا قسمت های بزرگ سبوس از بقیه آرد جدا شود.
فرآیند آسیاب گندم:
برای آسیاب و الک کردن گندم 5 مرحله لازم است:
مرحله 1: تمیز کردن با دستگاه پوست گیر جو ،
مرحله  2: تلطیف و حالت دهنده،
مرحله 3: آسیاب کردن با دستگاه آسیاب گندم و جو،
مرحله 4: جداسازی سبوس ها و پوست جو و گندم از دانه ها،
مرحله 5: آسیاب کردن داه های جو و گندم با دستگاه آسیاب، 
مرحله 6: ترکیب یا میکس رکدن در صورت لزوم با دستگاه میکسر. 
تفاوت بین جوانه گندم و سبوس گندم چیست؟
سبوس پوست بیرونی توت گندم است و روش های جداسازی سبوس گندم و جو در این زمینه بسیار مهم است . آندوسپرم، آنچه بیشتر توت گندم را تشکیل می دهد، در داخل سبوس آن قرار دارد. جوانه بخشی از توت گندم است که برای رشد به گیاه جدید جوانه می زند. هنگامی که گندم به آرد سفید تصفیه می شود، معمولاً سبوس و جوانه آن حذف می شود. سبوس جو گندم در بسیاری از موارد مثل حفظ سلامت پوست بسیار پرکاربرد و دارای خواص بسیاری است.
آسیاب جو چیست؟
آسیاب جو مالت یک مرحله بسیار مهم است. آسیاب کردن برای دسترسی بهتر مشروب له شده به مرکز جو انجام می شود. این اجازه می دهد تا آنزیم های ترشح شده توسط لایه آلورون بر روی آندوسپرم نشاسته ای عمل کنند
آسیاب مالت:
آسیاب کردن، خرد کردن فیزیکی هسته مالت به ذرات کوچکتر برای آماده سازی برای له کردن و له کردن است. فرآیندهای مختلف آسیاب باید به دقت دستکاری شوند تا تعادلی بین یک آسیاب خیلی ریز و یک آسیاب خیلی درشت پیدا شود. رجوع به له کردن و له کردن شود. از اصلی ترین مواردی که قبل از آسیاب کردن گندم و جو باید انجام دهید، پوست گیر گندم و جو می باشد.
چرا می توان سبوس را با الک از آرد جدا کرد؟
همانطور که می دانیم ذرات آرد گندم ریزتر از باسک گندم است. بنابراین آرد گندم از الک می گذرد و ذرات سبوس گندم سایز بزرگتر روی الک می ماند . بنابراین از الک برای جداسازی آرد و سبوس گندم استفاده می شود. دستگاههای الک صنعتی نیز مثل دستگاه بوجاری برای اینکار استفاده می شود.
مراکز آسیاب گندم و جو
بسیاری از افراد در اینترنت با طراحی سایت و سئو اقدام به ارائه خدمات آسیاب گندم و جو نموده اند. این کار این روز ها که قیمت نان به شدت گران شده بسیار پر سود و پر بازده می باشد. تنها با خرید دستگاه آسیاب غلاط و چند دستگاه دیگر می توانید شما هم این کار را راه اندازی نمائید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.