ماشین آلات صنعتی | دستگاه بسته بندی | قند خرد کن

ماشین آلات صنعتی | دستگاه بسته بندی | قند خرد کن

شرکت ماشین سازی اریان زاگرس سازنده دستگاه بسته بندی مواد غذائی و داروئی وشیمیائی، راه اندازی خط تولید قند، میوه خشک، خط تولید چیپس، ماشین آلات صنعتی و...
ماشین آلات صنعتی | دستگاه بسته بندی | قند خرد کن

ماشین آلات صنعتی | دستگاه بسته بندی | قند خرد کن

شرکت ماشین سازی اریان زاگرس سازنده دستگاه بسته بندی مواد غذائی و داروئی وشیمیائی، راه اندازی خط تولید قند، میوه خشک، خط تولید چیپس، ماشین آلات صنعتی و...

شستشوی سبزی (7 نکته برای تمیز کردن میوه ها و سبزیجات)

مقامات بهداشت فدرال fda تخمین می زنند که تقریباً 48 میلیون نفر سالانه به دلیل مواد غذایی آلوده به میکروب های مضر بیمار می شوند و برخی از دلایل ممکن است شما را شگفت زده کند.کارخانه جات صنایع غذایی معمولا از دستگاه شستشوی سبزی برای تمیز کردن میوه ها و سبزیجات استفاده می کنند اما اگر خودتان به صورت آزاد میوه یا سبزیث  میخرید باید خیلی مراقب باشید!

شستشوی سبزی

اگرچه بیشتر مردم می‌دانند که محصولات حیوانی باید با دقت مورد استفاده قرار گیرند تا از بیماری جلوگیری شود، اما محصولات نیز می‌توانند مقصر شیوع بیماری‌های ناشی از غذا باشند. در سال‌های اخیر، ایالات متحده چندین شیوع گسترده بیماری ناشی از میوه‌ها و سبزیجات آلوده از جمله اسفناج، طالبی، گوجه‌فرنگی و کاهو داشته است.


GIF متحرک با کباب‌پز، آیکون‌های باکتری‌های شعله‌ور و متنی که با خواندن اصول باربیکیو یاد بگیرید چگونه از بیماری‌های ناشی از غذا در هنگام پخت و پز و غذا خوردن در فضای باز جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دکتر احمد پارسا، پدر علم گیاهشناسی ایران میگوید:

 می گوید: محصولات تازه می توانند به طرق مختلف آلوده شوند. در طول مرحله رشد، محصولات ممکن است توسط حیوانات، مواد مضر در خاک یا آب و بهداشت ضعیف در میان کارگران آلوده شوند. پس از برداشت محصول، از دست های زیادی عبور می کند و خطر آلودگی را افزایش می دهد. آلودگی حتی ممکن است پس از خرید محصول، در حین تهیه غذا یا از طریق ذخیره سازی ناکافی رخ دهد.

دکترگیاه شناسی دکتر احمد قهرمان

می‌گوید که محصولاتی را انتخاب کنید که کبود یا آسیب‌دیده نباشند، و مطمئن شوید که اقلام از قبل بریده شده - مانند کیسه‌های برش‌های کاهو یا هندوانه - در یخچال یا روی یخ هم در فروشگاه و هم در خانه نگهداری می‌شوند. علاوه بر این، توصیه های زیر را دنبال کنید:

  1. قبل و بعد از تهیه محصولات تازه، دستان خود را به مدت 20 ثانیه با آب گرم و صابون بشویید.
  2. اگر قبل از غذا خوردن یا دست زدن به آن آسیب یا کبودی رخ داد، قبل از تهیه یا خوردن، قسمت های آسیب دیده یا کبود شده را جدا کنید.
  3. محصول را قبل از پوست کندن بشویید تا آلودگی و باکتری از چاقو به میوه یا سبزی منتقل نشود.
  4. محصول را در حالی که زیر آب جاری نگه داشته اید به آرامی مالش دهید. نیازی به استفاده از صابون یا شستشوی محصولات نیست.
  5. از یک برس سبزیجات تمیز برای تمیز کردن محصولات سفت مانند خربزه و خیار استفاده کنید.
  6. محصولات را با یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی خشک کنید تا باکتری های موجود را بیشتر کاهش دهید.
  7. بیرونی ترین برگ های یک سر کاهو یا کلم را بردارید.
  8. لوئیس می گوید مصرف کنندگان باید محصولات فاسد شدنی را در یخچال در دمای 40 درجه یا کمتر از آن نگهداری کنند.

تکنولوژی جدید بسته بندی | تکنولوژی دستگاه بسته بندی

چند تکنولوژی جدید بسته بندی چیست؟

10 نوآوری برتر طراحی بسته بندی که می توانند در سال 2019 تغییر کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه اخبار دنیای تکنولوژی را دنبال کنید.

  • بسته بندی زباله صفر.
  • پک پوست. 
  • قوطی های خودسردکن.
  • فن آوری های نشان.
  • دوباره جام.
  • بسته بندی مواد غذایی خود گرم شونده. 
  • کپسول قهوه قابل کمپوست
  • بسته بندی اتمسفر.

برخی از فناوری های جدید بسته بندی چیست؟

فناوری های جدید بسته بندی مثل دستگاه شیرینگ پک، دستگاه ساشه، دستگاه بسته بندی حبوبات و... در ادامه:

چگونه از فناوری در بسته بندی استفاده می شود؟

یک نوآوری اخیر استفاده از چاپ سه بعدی برای تولید محصولات غذایی است که با بسته بندی ترکیب می شوند . به عنوان مثال، شرکت آمریکایی Smart Cups طیف وسیعی از فنجان‌های پرینت سه‌بعدی را ارائه کرده است که با اضافه کردن آب به عنوان ترکیبات نوشیدنی در بسته‌بندی، یک نوشیدنی انرژی‌زا تولید می‌کند.

چهار روند فناوری که بخش بسته بندی را متحول می کند

بهترین کیفیت بسته بندی چیست؟

آلومینیوم نه تنها دوستدار محیط زیست در نظر گرفته می شود، بلکه به دلیل کیفیت ضد هوا در نگهداری مواد غذایی بسیار بادوام و موثر است. این یکی از قوی ترین موادی است که در برابر رطوبت، نور خورشید و خوردگی محافظت می کند. با توجه به این ویژگی های قوی، آلومینیوم به طور گسترده ای به عنوان یک ماده بسته بندی برتر درک می شود.

آینده بسته بندی چگونه خواهد بود؟

آینده بسته بندی دارای اشکال و اندازه های متفاوتی خواهد بود که برای استفاده از کارایی بسته بندی برای فضا، ذخیره سازی و اندازه های سرو طراحی شده است. با رشد تجارت الکترونیک، بسیاری از مصرف‌کنندگان، به‌ویژه مجردها، بخش‌های کوچک‌تری را تقاضا خواهند کرد. اندازه وعده های کوچکتر نیز برای افزایش ماندگاری غذاها طراحی می شود.

فناوری بسته بندی هوشمند چیست؟

بسته بندی هوشمند به سیستم های بسته بندی با فناوری حسگر تعبیه شده اطلاق می شود که برای غذاها، داروها و بسیاری از انواع دیگر محصولات استفاده می شود. برای افزایش عمر مفید، نظارت بر تازگی، نمایش اطلاعات در مورد کیفیت، و بهبود ایمنی محصول و مشتری استفاده می شود.

روند فعلی در بسته بندی چیست؟

روش های بسته بندی چیست؟

  • چه چیزی بسته بندی را پایدار می کند؟
  • چه صنایعی بیشتر از بسته بندی استفاده می کنند؟
  • 3 نوع بسته بندی چیست؟
  • 4 فاکتوری که در بسته بندی یک محصول باید در نظر گرفت چیست؟
4 فاکتور اساسی که در انتخاب بسته بندی باید در نظر گرفت...
ایمن و بادوام. در حالی که تمام بسته بندی ها باید به طور معقولی قوی باشند، البته میزان حفاظت مورد نیاز به شکنندگی محصول شما بستگی دارد
مقرون به صرفه و آسان برای استفاده. 
همیشه به طور گسترده در دسترس است.


شغل میوه خشک کنی و تولید میوه خشک

شغل میوه خشک کنی و تولید میوه خشک یکی از پر درآمد ترین بازار های ایران در چند سال اخیر می باشد. به دلیل محبوبیت انواه میوه های خشک شده در بین عموم مردم ایران، بازار میوه خشک کنی در منزل و در صنعت بسیار رونق پیدا کرده است. کمتر کسی است که از ضرر ها و زیان هایی که خوراکی ها و تنقلات مختلف می تواند برای انسان داشته باشد بی خبر باشد. اما در این بین خوراکی ها و تنقلاتی هستند که نه تنها زیان ندارند بلکه برای انسان بسیار مفید هستند. مفید ترین خوراکی ها و تنقلات در حال حاضر متعلق به میوه خشک ها می باشد.

برای تولید میوه خشک نیاز به دستگاه میوه خشک کن خواهید داشت.  مدل های خانگی و صنعتی مختلف این دستگاه در بازار وجود دارد. اما بهتر است برای خرید این دستگاه وارد سایت ARIANZAGROSMACHINERY.COM شوید. این مجموعه تولید کننده انواع دستگاه بسته بندی ، دستگاه ساشه، دستگاه شیرینگ پک، دستگاه شستشوی سبزی و... است.

هدایت سرمایه به سمت تولید میوه خشک

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در ایران هدایت سرمایه به سمت تولید میوه خشک می باشد. برای راه اندازی خط تولید میوه خشک نیاز به مهارت یا تخصص خاصی نیست. تنها با خرید ماشین آلات صنعتی میوه خشک کنی و دستگاه بسته بندی می توانید وارد این عرصه شوید.

حاشیه سود میوه خشک بسیار زیاد است و می توانید در جایگاه های مختلف شغلی وارد شوید. هرچند موارد شغلی دیگری نیز در این زمینه وجود دارد از جمله:

فروش چیپس میوه،

  • فروش شوید خشک،
  • بازاریای محصولات میوه خشک،
  • تولید میوه خشک در منزل،
  • یافتن خریداران میوه خشک و معرفی به تولیدی ها.
  • خط تولید چیپس میوه،
  • یافتن تولید کنندگان میوه خشک، و…

حالا شاید بپرسید که چگونه کار میوه خشک کنی را شروع کنیم؟ به چه تجهیزاتی برای راه اندازی خط تولید میوه خشک داریم؟ در آمد شغل میوه خشک کنی چقدر است؟ میوه خشک چیست؟ بهترین روش برای کسب درآمد خانگی از طریق تولید میوه خشک چیست؟

شغل میوه خشک کنی

همانطور که گفتیم به دلیل محبویت فراوان تولید میوه خشک، افراد زیادی وارد حوزه شغل میوه خشک کنی شده اند. اما این بازار به قدری اشباع نشده و درخواست ها بالا رفته که هنوز در بسیاری از مغازه ها، کیوسک ها، کافه ها و.. این محصول وجود ندارد و تنها اگر سهم کوچکی از این بازار را داشته باشید با سود ها و درآمد های عجیب و بالایی روبرو خواهید شد. برای ورود به این شغل به ماشین آلات صنعتی مختلفی نیاز خواهید داشت.

تولید میوه خشک به سه شکل متفاوت قابل انجام می باشد:

تولید میوه خشک در منزل

برای خشک کردن میوه در خانه روش های متفاوتی از سنتی تا جدید وجود دارد. خشک کردن در آفتاب و روش های سنتی دیگر از رده خارج شده اند و جای خود را به خشک کردن میوه و سبزی با ماشین آلات خشک کن خانگی داده اند. در این روش می توانید از هر ۲۰ کیلو میوه تازه مقدار ۲ کیلو میوه خشک تهیه نمائید. مقدار تولید روزانه با توجه به بودجه، حجم دستگاه و… متغیر است.تولید میوه خشک در کارگاه تولیدی

روش دوم خشک کردن میوه ها در کارگاه با ماشین آلات صنعتی می باشد. در این روش که به اصطلاح نیمه صنعتی گفته می شود می توانید با هدایت سرمایه به سمت تولید میوه خشک یک کارگاه با تعدادی از ماشین آلات مورد نیاز را تهیه نمائید و با توجه به بودجه و حجم ماشین آلات، روزانه بیشتر از ۱۰۰ کیلو میوه خشک تهیه نمائید.


تولید میوه خشک صنعتی

این روش مناسب کارخانه جات بزرگ می باشد که با تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته شرکت زاگرس ماشین کرج قابل پیاده سازی می باشد. برای راه اندازی خط تولید صنعتی میوه خشک و کارخانه میوه خشک کنی همین حالا وارد سایت ARIANZAGROSMACHINERY.COM شوید. با ماشین آلات این مجموعه صنعتی قادر خواهید بود در حجم ۶ تن در ساعت میوه خشک تهیه نمائید.

قیمت میوه خشک شده در بازار

قیمت میوه خشک شده در بازار با توجه به کیفیت و نوع میوه مشخص می شود. قیمت میوه خشک بر اساس وزن بسیار گران تر از قیمت میوه می باشد زیرا ۱۰ کیلوی میوه تازه وقتی خشک می شود تبدیل می شود به ۱ کیلو میوه خشک شده.

طریقه خشک کردن میوه ها در منزل

طرز تهیه میوه خشک در خانه روش های متفاوتی دارد که از جمله آن ها می توان به روش تهیه میوه خشک روی بخاری ، خشک کردن میوه جات در فر ، خشک کردن میوه در آفتاب و تهیه میوه خشک با دستگاه را نام برد.

انواع میوه خشک

از جمله بهترین انواع میوه خشک: گلابی خشک ، سیب خشک، پرتغال خشک، کیوی خشک، توت خشک، زرد آلو خشک، آلو خشک، هلو خشک، طالبی خشک، آلبالو خشک، لیمو خشک، کشمش، بلوبری خشک، زغال اخته خشک  و… می باشند.

علت ورشکستگی در تولید میوه خشک

از جمله دلایلی که بسیاری از افراد با داشتن مجوز تولید میوه خشک ، در شغل میوه خشک کنی دچار ورشکستگی می شوند عبارتند از:

  1. عدم استفاده از دستگاه های میوه خشک کن و اسلایسر مناسب.
  2. همکاری با افراد غیر حرفه ای و بی تجربه.
  3. بدون برنامه بودن و نداشتن نقشه راه در شغل میوه خشک کنی.
  4. نداشتن اطلاعات و بررسی نکردن وضعیت رقبا.
  5. قیمت گذاری بالا و در نتیجه سود زیاد و فروش کم.
  6. رعایت نکردن بهداشت و استاندارد های لازم.
  7. شراکت های بی دلیل و بی اصول.
  8. کارشناسی نکردن مکان مورد نظر برای راه اندازی خط تولید میوه خشک.
  9. رعایت نکردن کیفیت میوه جات.

استاندارد میوه وسبزیجات خشک

برای تولید میوه خشک و دریافت مجوز تولید میوه خشک نیاز به رعایت استاندارد های میوه خشک می باشد. هر نوع از میوه جات و محصولات غذایی برای خشک شدن نیاز به داشتن استاندارد های لازم است. شغل میوه خشک کنی باید بر اساس استاندارد محصولات خشک که توسط سازمان ملی استاندارد ایران تدوین و تهیه شده  باشد.

تجهیزات مورد نیاز شغل میوه خشک کنی

برای ایجاد کارگاه میوه خشک کنی به چه چیزهایی نیاز داریم ؟ برای ایجاد کارگاه میوه خشک کنی شما باید :

کارگاه تولیدی و فضای مورد نیاز،دستگاه شستشوی سبزی ،

دستگاه اسلایسر میوه زاگرس ماشین،
دستگاه میوه خشک کن زاگرس ماشین،
دستگاه بسته بندی میوه خشک و… .